Personvernerklæring

Hattrem Trafikkskole AS

Innledning

Denne personvernerklæringen gjelder for Hattrem trafikkskole, en privat virksomhet som driver trafikkopplæring. Erklæringen forklarer hvorfor vi samler inn informasjon om deg, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til ditt personvern.

Hattrem trafikkskole AS er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger.

Kontaktinformasjonen til Hattrem trafikkskole er

Adr.     : Brøsetveien 175A, 7050 Trondheim

Epost   : firmapost@hattrem-trafikkskole.no

Tlf        : 73940250

Som trafikkskole må vi samle inn noen personopplysninger om deg i forbindelse med undervisning. Dette vil være navn, mobilnummer og fødselsdato. Denne opplysningen gir du selv når du melder deg på opplæring hos oss. Adresse og personnummer hentes fra folkeregisteret gjennom vårt administrasjonsprogram fra TABS. Dette er opplysninger vi må ha ifm registrering av obligatorisk opplæring til Statens vegvesen. Disse personopplysningene er også synlige for TABS AS men holdes internt hos dem og brukes ikke til markedsføring på noen måte.

Undervegs i opplæringen føres et personlig opplæringskort som beskriver hva du har øvd på i de ulike opplæringspunktene. Detaljert info i opplæringskortet holdes mellom deg og trafikkskolen oe er passordbeskyttet.

Personopplysninger vil være lagret i TABS i 5 år jf Forskrift om trafikkopplæring og førerprøve § 5-6 Opplæringskort.

Behandlingsgrunnlag

Vårt grunnlag for å behandle personopplysninger fremgår av Vegtrafikkloven med forskrifter, eks trafikkopplæringsforskriften og førerkortforskriften.

Opplæringskort

Forskrift om trafikkopplæring og førerprøve påbyr bruk av opplæringskort i undervisningen. Dette føres elektronisk i TABS system for booking og administrasjon for trafikkskoler. Opplæringskortet inneholder opplysninger om elevens navn, adresse, fødselsnummer, elevnummer og antall undervisningstimer. I tillegg inneholder det informasjon om hva som er øvet på i de enkelte undervisningstimene. Lærer tar med opplæringskortet til alle timer og fører opplysninger om dagens i påsyn til eleven.

All informasjon om obligatorisk opplæring blir registrert hos Statens vegvesen og eleven kan se dette gjennom «din side» hos Statens vegvesen.

Oppbevares i 5 år.

Elevfortegnelse

Forskrift om trafikkopplæring og førerprøve påbyr trafikkskolen bruk av fortegnelse over alle elever. Elevfortegnelsen inneholder elevens navn, adresse, fødselsnummer og når eleven begynte og sluttet. I tillegg står obligatorisk opplæring i denne.

Denne kan alle ansatte ved Hattrem trafikkskole se i tillegg til Statens vegvesen.

Oppbevares i 5 år.

Tabselev.no

Websiden Tabselev, er utviklet av Tabs AS og er tilgjengelig for brukere som er kunde hos Hattrem Trafikkskole som bruker administresjons- og bookingsystemet hos TABS. TABS er databehandler for Hattrem trafikkskole og all booking av kurs og timer fra www.hattrem-trafikkskole.no går via dem.

Opplysninger om deg og din bruk av tjenesten

Informasjonen som vises på websiden og/eller som du registrerer på websiden er knyttet til kundeforholdet mellom deg og Hattrem trafikkskole.

Opplysninger og annen informasjon du måtte angi på denne websiden via kontaktskjemaet videreformidles til Hattrem Trafikkskole

Det er trafikkskolen som er ansvarlig for behandling av dine personopplysninger. Som eier av dine egne personopplysninger har du rett til innsyn i egne opplysninger og har rett til å få data rettet og slettet med visse forbehold.

For å kunne levere tjenesten, for å tilby en best mulig brukeropplevelse til deg og for å kunne tilby support, samler vi inn og behandler en del teknisk informasjon om besøkende på nettsiden. Hattrem behandler informasjon om hva slags nettleser du bruker, IP adressen din, landingsside og besøkshistorikk. Denne informasjonen kan brukes i digitale analyseverktøy for å forbedre nettsiden vår.

Har du spørsmål om hvordan dine opplysninger blir behandlet som du ikke finner svar på her, er det bare å ta kontakt med Hattrem trafikkskole som er ansvarlig for behandlingen av dine data.